Hệ thống ERP trong sản xuất là một phần cực kì quan trọng. Các doanh nghiệp sản xuất hoạt động với quy mô lớn, thì quy trình vận hành phải hoạt động trơn tru, tất cả các phòng ban, phòng sản xuất phải tương tác trên cùng một hệ thống thì chủ doanh nghiệp hoặc người quản lý sẽ dễ dàng hơn trong việc quản lý, vận hành.

Khi sử dụng ERP, doanh nghiệp sẽ có được một hệ thống tự động liên quan tới tài nguyên của doanh nghiệp, từ tài chính, kế toán, nhân sự, hàng hóa, công việc,… Các doanh nghiệp thường lựa chọn sử dụng các phần mềm quản lý riêng lẻ vì chi phí thấp, nhưng khi cần thêm một phần mềm quản lý cho phòng ban khác thì lại phải triển khai thêm. Việc này sẽ mất thời gian, và nếu gộp nhiều phần mềm quản lý nhỏ lại thì giá thành có thể sẽ nâng lên rất cao, nhưng điều quan trọng nhất là khi áp dụng nhiều phần mềm khác nhau thì các số liệu không thể đồng bộ hóa một cách tự động. Vậy các doanh nghiệp nên triển khai hệ thống ERP ngay từ đầu luôn là lựa chọn hợp lý nhất.

Banner En

Advantages of SAP ERP/MES:

  • SAP ERP/MES supports VAS report, in accordance with Vietnamese accounting standards and accounting laws.
  • SAP ERP/MES has fast processing speed in real time, friendly interface, suitable for everyone even if you are not specialized in information technology. Time to learn and use very fast.
  • SAP ERP/MES easily develops and changes the system as needed, facilitating the enhancement of business performance.
  • SAP ERP/MES helps users make quicker and more accurate decisions. Data synchronization for operation from end to end, so there are less errors and avoid having to enter data multiple times.
  • SAP ERP/MES is flexible. Connect branches, facilities of the business as well as its partners together into a system.

Subsystem and utilities in SAP ERP/MES

  • Production:  BOM | Costing | MRP Recommendations | Production Order.
  • Inventory: Item MD | Serial Number & Batches | Location MGT | Pick and Pack.
  • Sales: Quotation | Order | Gross Profit Calculation | Pricing Control | Analysis Report.
  • Procurement: Purchase Order | MRP Forecasting | Purchase Analysis Report | Landed Cost.
  • Finance: Cost Account | Budget | Cash Flow | General Ledger | Chart Of Accounts.
  • CRM: Analysis | Outlook Integration | Activities Management | Sales History | Sales Opportunities.
  • HR Payroll: Payroll (Throught Partner Add-on) | Employees Data.
  • Smart tool: Analysis Report | Generating Queries By User Demands | Drag & Relate.
  • Multi-support: Financial Reports | Multi-Currency | Multi-Language.
  • Localication: V.A.T Reports | Business Environment | V.A.S.
  • Configuration: Message Alerts | Processes | Integration | Utilities | DB Updating | Query Wizard.
  • Customization: User Defined Field | User Defined Table | SDK | Form Setting | Formatted Search | User Menu.
  • Database: MS SQL Server | SAP Hana.

Leave a Reply

Your email address will not be published.