Quy trình triển khai SAP ERP như thế nào?

Phần mềm SAP ERP là một hệ thống hoạch định nguồn lực cho doanh nghiệp (Enterprise Resource Planning) cho doanh nghiệp của công ty cổ phần SAP, công ty phần mềm lớn nhất Châu Âu có trụ sở đặt tại Walldorf, Đức. Phần mềm SAP ra đời vào năm 2006 với phiên bản đầu tiên là SAP ERP 6.0 .

Các tính năng trong SAP ERP bao gồm quản lý quan hệ khách hàng , quản lý tài chính, kế toán, quản lý nguồn nhân lực, quản lý dòng sản phẩm, và quản lý chuỗi cung ứng. SAP cũng cung cấp thêm các phần mềm tùy biến dựa trên nhu cầu khác nhau của các doanh nghiệp.

Phân hệ trong SAP ERP rất đa dạng và phong phú:

  1. Phân hệ kế toán.
  2. Phân hệ quản lý mua hàng.
  3. Phân hệ quản lý bán hàng.
  4. Phân hệ quản lý kho.
  5. Phân hệ quản lý quá trình bảo hành, bảo trì sản phẩm.
  6. Phân hệ quản lý hệ thống.

Ngoài các tính năng chính trên, SAP cung cấp báo cáo hệ thống, đồng bộ hóa báo cáo giữa các phòng ban, nhập xuất dữ liệu theo thời gian thực tăng sự tương tác giữa các phòng ban.

Phần mềm SAP và quy trình triển khai SAP ERP.
Chức năng trong phần mềm sap erp

– Quy trình triển khai SAP ERP/MES cho doanh nghiệp:

Phần mềm SAP và quy trình triển khai SAP ERP.
Quy trình triển khai SAP

Banner En

Advantages of SAP ERP/MES:

  • SAP ERP/MES supports VAS report, in accordance with Vietnamese accounting standards and accounting laws.
  • SAP ERP/MES has fast processing speed in real time, friendly interface, suitable for everyone even if you are not specialized in information technology. Time to learn and use very fast.
  • SAP ERP/MES easily develops and changes the system as needed, facilitating the enhancement of business performance.
  • SAP ERP/MES helps users make quicker and more accurate decisions. Data synchronization for operation from end to end, so there are less errors and avoid having to enter data multiple times.
  • SAP ERP/MES is flexible. Connect branches, facilities of the business as well as its partners together into a system.

Subsystem and utilities in SAP ERP/MES

  • Production:  BOM | Costing | MRP Recommendations | Production Order.
  • Inventory: Item MD | Serial Number & Batches | Location MGT | Pick and Pack.
  • Sales: Quotation | Order | Gross Profit Calculation | Pricing Control | Analysis Report.
  • Procurement: Purchase Order | MRP Forecasting | Purchase Analysis Report | Landed Cost.
  • Finance: Cost Account | Budget | Cash Flow | General Ledger | Chart Of Accounts.
  • CRM: Analysis | Outlook Integration | Activities Management | Sales History | Sales Opportunities.
  • HR Payroll: Payroll (Throught Partner Add-on) | Employees Data.
  • Smart tool: Analysis Report | Generating Queries By User Demands | Drag & Relate.
  • Multi-support: Financial Reports | Multi-Currency | Multi-Language.
  • Localication: V.A.T Reports | Business Environment | V.A.S.
  • Configuration: Message Alerts | Processes | Integration | Utilities | DB Updating | Query Wizard.
  • Customization: User Defined Field | User Defined Table | SDK | Form Setting | Formatted Search | User Menu.
  • Database: MS SQL Server | SAP Hana.

Leave a Reply

Your email address will not be published.